Veelgestelde vragen
1) Is de aanvraag van een offerte gratis en vrijblijvend?
Ja wij rekenen geen kosten voor het opstellen van een offerte. U kunt ook telefonisch vragen om een prijsschatting. De daadwerkelijk gewerkte arbeidsuren op de dag van verhuizen zijn leidend. Onze klantenservice staat u graag te woord om u meer informatie te geven.
2) Werken jullie met professionele verhuizers?
Zo goed als. Ons verhuisbedrijf werkt met goed opgeleide en ervaren verhuizers die meestal al jaren in het vak zitten. Wij zijn geen erkend verhuisbedrijf en daar hebben wij bewust voor gekozen om voordelig te kunnen blijven verhuizen. Het komt nagenoeg weinig tot niet voor dat wij aanspraak moeten doen op de uitgebreide verzekering die erkende verhuizers onderscheid van anderen. Daarnaast gebruiken wij dezelfde verhuismaterialen en besteden wij dezelfde aandacht aan uw verhuizing als elk ander goed aangeschreven verhuisbedrijf dat doet, alleen een stuk voordeliger.
3) Hoeveel ervaring heeft uw verhuisbedrijf?
Ons verhuisbedrijf is verantwoordelijk voor minstens 75 verhuizingen per week, voornamelijk door de randstad. Wij hebben zo een beetje alles al meegemaakt en hebben op de meeste vragen een passend antwoord. Mocht u een piano of groot aquarium willen verhuizen, geef dat wel even aan bij het reserveren. Onze planning zal hier dan extra rekening mee houden.
4) Hoe word de totaalprijs van de geleverde dienst berekent?
Aan het eind van iedere klus word er een opsomming gemaakt van de door ons geleverde diensten. Deze dient door u ondertekend te worden. Op het formulier staat helder weergegeven hoe de totaalprijs tot stand komt. Factoren die meespelen zijn het aantal verhuizers, werkuren, voorrijkosten en een eventuele kilometer vergoeding. Gebruik maken van onze verhuismaterialen is gratis.
5) Hoe kan ik afrekenen?
Na de uitvoering van de werkzaamheden dient u als particulier, contant of per pinautomaat af te rekenen met onze verhuizers. U kunt van te voren aangeven of u contant of per pinautomaat wilt betalen zodat onze verhuizers hier van op de hoogte zijn. Mocht het voorkomen dat een klus meerdere dagen in beslag neemt dan dienen de werkuren per dag te worden afgerekend. Alleen indien anders met u besproken kunt u per rekening betalen.
6) Wanneer worden er voorrijkosten berekend?
Dit is afhankelijk van onze planning en uw inlaad adres. Mocht het zo zijn dat er een verhuisploeg bij u in de regio reeds werkzaam is, dan rekenen wij geen tot lage voorrijkosten. De voorrijkosten variëren meestal tussen de 12,50 en 35,- per verhuizer.
7) Het aantal werkuren is hoger of lager uitgevallen dan geschat?
Utrechtsverhuisbedrijf.nl werkt op basis van nacalculaties. Ondanks wij altijd ons uiterste best doen de duur van de klus zo goed mogelijk in te schatten kan het voorkomen dat de klus net iets langer of korter duurt dan geschat. De verhuizers zullen u uiteraard tijdig aangeven als dit het geval is zodat u niet voor verassingen komt te staan.
8) Hoe ontvang ik mijn digitale factuur?
U ontvangt uw factuur maximaal 7 werkdag na uitvoering van de klus per e-mail van onze financiële administratie. Een betaalbewijs wordt ter plekke voor u opgesteld.
9) Zijn alle bedragen inclusief btw?
Voor particuliere klanten zijn onze tarieven inclusief btw. Zakelijke afnemers ontvangen een btw factuur.
10) Werken jullie ook in het weekend?
Ja Utrechtsverhuisbedrijf.nl is zeer flexibel wij zijn ook beschikbaar in het weekend. Alle tarieven behalve de huurprijs van de verhuiswagen blijven hetzelfde. Deze huur bedraagt in het weekend 150,- voor een hele dag.
11) Hoe snel kan ik geholpen worden ?
Ons verhuisbedrijf hecht veel waarde aan flexibiliteit. Dankzij een groot team van handige verhuizers kunnen wij u vaak al op kort termijn van dienst zijn. In sommige gevallen zelfs de zelfde dag nog.
12) Hoe kan ik nog meer besparen?
U kunt zelf meer besparen door veel voorbereidend werk zelf te doen en uw inboedel goed in te pakken. Ons verhuisbedrijf rekent namelijk op uurbasis. Een goede voorbereiding is het halve werk en kost ook vaak de helft. Daarnaast kunt u er ook voor zorgen dat u een derde of vierde helpende hand bied tijdens de werkzaamheden.
13) Er is schade ontstaan tijdens een verhuizing wat kan ik doen?
U dient tijdens de verhuizing de schade aan de verhuizers te melden. Maak vervolgens fotos van de schade en stuur deze naar info@rotterdamsverhuisbedrijf.nl met als onderwerp “schademelding en uw inlaad adres” onze schadeafdeling zal dan z.s.m. contact met u opnemen om tot een passende oplossing te komen. Wij beschikken over professionele meubelmakers die u vaak goed van dienst kunnen zijn. Let op: schades geven u geen recht op korting of om niet te betalen. Bij schades heeft u een eigen risico van €225,- . Het schade bedrag kan nooit hoger zijn dan het gefactureerde bedrag.
14) Ik heb een afspraak ingepland maar wil deze wijzigen kan dat?
Ja u kunt de afspraak binnen 48uur voor aanvang van de werkzaamheden kosteloos annuleren of verplaatsen. Indien u dit niet tijdig doet zijn wij genoodzaakt u 65,- te rekenen.
15) Ik wil graag meerdere diensten afnemen, kan ik een korting ontvangen?
Vaak moet er nog het een en ander gebeuren na of voor de verhuizing. Er moet een muur gewit worden of een kast uit elkaar gehaald worden. Ons verhuisbedrijf ontneemt u graag een hoop werk. Bij een afname van meerdere diensten kunnen wij u een korting verstrekken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.